اخبار شهر دبیران و ایران

وبلاگ برتر شهرستان زرین دشت

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

خوش آمدید

امکانات


تاریخچه کامل شهر دبیران

 

شهرستان زرین دشت

 شهرستان زرین دشت که در اوایل سده ۲۱ میلادی از شهرستان داراب جدا شد ، شامل دو بخش مرکزی و ایزدخواست و  سه شهر حاجی‌آباد ( مرکز شهرستان)، شهر دبیران( در فاصله ی۳۲ کیلومتری) و شهرپیر ( در فاصله ی۱۶ کیلومتری) است و جمعیت شهرستان حدود نود و پنج هزار نفر است.

  شهر دبیران

 مردم آن بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغولند. بسیاری از مردم این شهر در کشورهای حوضه خلیج فارس مخصوصا امارات متحده عربی مشغول به کارند. بیشترین درختی که در این شهر یافت می‌شود  درخت خرما می‌باشد که در زبان محلی به آن مخ و نخل هم می‌گویند که این درخت هم به نوبه خود دارای انواع مختلفی می‌باشد اعم از شاهیونی، گنتال، پرکون، پیارم، لشت، خاصیون و ... مهم‌ترین منطقه کشاورزی  زمینهای اطراف شهر دبیران است و تولیدات عمده آن گندم، ذرت و هندوانه ‌است که از این نظر در شهرستان مقام اول را دارد.شهر دبیران جدیداًبه راه ارتباطی بین شهر ستان‌های داراب-لار-جهرم و زرین دشت در آمده‌که فاصله شهرستان‌های مزکور به نصف کاهش یافته‌است .مردم این شهر بیشتر عرب زبان و ازاعراب خمسه ساکن دراستان فارس هستند . فاصله این شهر بامرکز استان ۲۵۵ کیلومتراست. از نظر جغرافیای درجنوب شرقی فارس بین شهرستانهای داراب-لار-جهرم-فسا واقع شده‌است. این شهرستان دارای هوای گرم می‌باشد . شهر دبیران داری توابعی مانند شاعلمدار- دشت خاک و همچنین مناطق عشایری از قبیل جوخاری - کنج کریمی - چهار کوه - آبگرم و ... می باشد که زیر نظر تعاونی عشایری شهر دبیران می باشند . همچنین روستای دهنو تا چندی پیش از توابع شهر دبیران بود که به دلیل تقسیمات جدید کشوری از این شهر جدا شد.

 

شهر دبیران در طول جغرافیایی 54.108 و عرض 28.404 قرار دارد ارتفاع آن از سطح دریا 1108متر و از کل مساحت آن ۴۰٪ مناطق کوهستانی و تپه ماهور و مابقی دشتی و پست می‌باشد این شهر در جنوب شرقی استان فارس قرار دارد .

 

 

 

متوسط بارندگی سالیانه بر اساس آمار سی ساله 245/4میلی متر می‌باشد متوسط درجه حرارت نیز 22/7 است . حداکثر نزولات جوی در ماههای دی و بهمن نازل می‌شود وجود سایتهای مناسب آنغوزه از مهمترین پتانسیل‌های بلقوه‌است که با مدیریت صحیح و برنامه ریزی اصولی می‌توان براحتی آنرا وارد چرخه اقتصادی شهرستان نمود .ساختار و سازندهای زمین‌شناسی عمدتا مربوط به دوران دوم و سوم زمین‌شناسی بویژه متاثر از گروه فارس (میشان، آغاجاری و گچساران) می‌باشد.

 

 

 

منطقه دارای دشتهای موازی با کوهستانهای نسبتا منظم است اقتصاد مردم بیشتر وابسته به طبیعت موجود است به طوریکه از جمعیت ۱۹۰۰۰نفری شهر بیش از ۸۰٪ از این جمعیت وابسته به منابع طبیعی می‌باشند دامپروری و کشاورزی رونق نسبتا مناسبی دارد.

 

 

 

در این شهر 50000 راس دام وجود دارد که تمامی آنها به منابع طبیعی وابسته‌اند به لحاظ صنعتی توسعه نیافته و از نظر معدن نیز فقیر می‌باشد شهر دبیران در دسته مناطق خشک دسته بندی می‌شود و از نظر معدل درجه حرارت 22/7، معدل بارندگی سالیانه 245/4، ماکزیمم مطلق درجه حرارت 47/7 در مردادماه، مینمم دما2 درجه سلسیوس در دیماه می‌باشد.

 

 

این شهر از نظر فرهنگی در قبل از انقلاب وضعیت بسیار مطلوبی داشته و یکی از وقایع مهم فرهنگی که مردم شهرستان همیشه از آن بعنوان یک افتخار یاد می‌کنند، شرکت در انجمن انصار به همراهی حضرت آیت ا... مرحوم سید عبدالحسین لاری در انقلاب مشروطیت می‌باشد.

 


 این شهر اولین شهید را در شهرستان تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 29 / 7 / 1390برچسب:تاریخچه شهر دبیران زرین دشت, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

وقوع زمین لرزه در شهر دبیران

 

زمین لرزه ای با قدرت 5.3 درجه در مقیاس ریشتر ساعت  ۰۶:۲۲:۳۹  روز چهارشنبه مورخه ۲۷/۷/۱۳۹۰ شهر دبیران را لرزاند . بنا به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله حوالی شهر پیر از توابع زرین دشت بوده است . این زمین لرزه خوشبختانه هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشت.

 

.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 28 / 7 / 1390برچسب:زلزله در شهر دبیران زرین دشت, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مخفی سازی کامل فایل ها از Search ویندوز

  حتماً برای شما هم پیش آمده که اطلاعات و فایل هایی بر روی سیستمان داشته باشید که دوست دارید دور از دسترس دیگر کاربران قرار گیرد. در نتیجه برای مخفی کردن آنها،ممکن است فایل ها را در جایی پنهان کنید یا آنها را Hidden کنید. اما این کار چندان مطمئن نیست. زیرا تنها با یک جستجو در قسمت Search ویندوز میتوان به تمامی این فایل ها دسترسی پیدا کرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که می توانید با آن به طور کاملأ مطمئن فایل ها را از دید Search ویندوز مخفی کنید . . . 

جهت مشاهده کل موضوع به ادامه مطلب رجوع کنید.

 


ادامه مطلب
نويسنده: dabiran1 تاريخ: 26 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ترفند جالب در مجموعه آفیس

 

کلیدهای میان‌بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‌شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‌نیاز می‌کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‌بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‌دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‌افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‌شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‌دهد.

بدین منظور:
یکی از نرم‌افزارهای آفیس نظیر Word 2007 یا 2010 را اجرا کنید.
حال کافی است کلید Alt را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
خواهید دید (ترفندستان) که بر روی تمامی منوها و دکمه‌های بالای صفحه، یک کاراکتر انگلیسی نقش بسته است.
به عنوان مثال بر روی تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کلید N از روی کیبورد مستقیماً به این تب خواهید رفت و به محتویات آن دسترسی خواهید داشت. بر روی محتویات آن نیز حرف جدیدی نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام می‌شود.
فرض کنید ما قصد داریم بدون استفاده از ماوس، یک فایل را ذخیره کنیم. برای این کار کافی است ابتدا Alt را چند لحظه بگیریم و رها کنیم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما می‌گوید ابتدا کلید F و سپس S را فشار دهیم.
دقت کنید در صورت هر گونه کلیک به وسیله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج می‌شود.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 26 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

قسمتی از وصیتنامه کورش کبیر

 قسمتی از وصیتنامه کورش کبیر

اینک که من از دنیا می روم، بیست و پنج کشور جزو امپراتوری ایران است و در تمامی این کشورها پول ایران رواج دارد و ایرانیان درآن کشورها دارای احترام هستند و مردم آن کشورها نیز در ایران دارای احترامند ... جهت مشاهده به ادامه مطلب رجوع نمایید


ادامه مطلب
نويسنده: dabiran1 تاريخ: 26 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

افتتاح دفترخانه ازدواج

با عرض تبریک خدمت دوست و همکلاسی قدیمی جناب آقای جعفری به مناسبت دریافت ابلاغ دفتر خانه ازدواج ، به اطلاع همشهریان عزیز شهر دبیران و روستاهای اطراف می رساند به زودی سردفتری ازدواج آقای جعفری در شهر داراب دایر می شود . لذا انتظار می رود همشهریان عزیز حمایت خود از ایشان و مراجعه به این دفتر عملاً نشان دهند .اضافه می نمایم تسهیلات ویژه ای نیز به مردم شهر دبیران جهت ثبت ازدواج در این دفترخانه ارائه می گردد.


نويسنده: dabiran1 تاريخ: 22 / 7 / 1390برچسب:افتتاح سردفتری ازدواج اهالی شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

صحبتهای یکی از نمایندگان مجلس در مورد اختلاس 3000 میلیاردی

اختلاس اخير، انحراف بزرگي در سيستم اقتصادي كشور بود و همه از بروز اين مشكل متأثر شدند.

 جبار کوچکی‌نژاد با بیان این مطلب به خبرنگار «تابناک» گفت: ما منتظريم كه وزير اقتصاد و رئيس بانك مركزي استعفا دهند. اگر استعفا ندهند، استيضاح آنان در دستور كار قرار خواهد گرفت و مجلس به تكليف خود رفتار خواهد کرد. 

نماینده رشت در مجلس هشتم، با بیان اینکه ريشه اين اختلاس از گيلان آغاز شد، گفت:  از همان زمان هشدار داديم كه انحرافاتي در سيستم بانكي كشور دیده مي‌شود؛ مانند كارخانه اي كه اين فرد هفتاد ميليارد تومان وام گرفت و هنوز تعطيل است؛ بنابراین، نظام بايد با همه کساني كه در پست‌هاي مديريتي‌ بوده‌ و با اين موضوع در ارتباط بوده‌اند، برخورد كند. 

هنگامی كه فردي مدير مي‌شود، بايد زيرمجموعه خود را تحت پوشش داشته باشد. درست است كه در ظاهر سه هزار ميليارد تومان اختلاس شده است، در عمل مسئولين مرتبط، دريافتي‌هايي را در قبال انجام كار داشته‌اند؛ زمين‌هايي در لنگرود و ماسوله به اين افراد داده شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: بايد با جريان انحرافي در بخش‌هاي گوناگون، اعم از بخش اقتصادي به سرعت برخورد شود و نخستين كار، استعفاي مسئولين بانكي است؛ این کمترین خواسته مردم است و نبايد در آن تعارف داشت.

وي درباره اظهاراتي كه اين اختلاس را به بدنه دولت منتسب مي‌دانند، گفت: باندهاي اقتصادي به جايي وصل مي‌شوند و كار خود را به پيش مي‌برند. در اين ميان، نامه‌ها و سفارش‌هایي از سوي دفتر رئيس‌جمهور انجام شده كه نشان دهنده وجود رابطيني در اين ميان است كه با متصل بودن به بدنه قدرت، ديگران را در فشار گذارده‌اند

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 17 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهرهای دبیران و شهر پیر !!!

 طی مصاحبه اخیر آقای مومنی مدیر عامل گاز استان فارس با واحد خبر صدا و سیمای مرکز فارس پروژه گاز رسانی به شهرهای دبیران و شهرپیر و 8 روستای استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد . وی افزود در این پروژه بیش از 47 هزار متر لوله گذاری میشود و با هزینه 17 میلیارد ریال عملیاتی شده است . 

ما نیز تا پایان سال منتظر می مانیم .

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 7 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ناگفته های جهرمی درباره اختلاس بزرگ

 سيد محمد جهرمي مديرعامل بانك صادرات كه روز گذشته از سوي هيات منتخب دولت به دليل قصور در پرونده سوءاستفاده و فساد مالي از كار بركنار شد امروز در بيانيه‌اي با بيان اينكه حق بود به دليل وقوع اين فساد مالي از مردم عذرخواهي مي‌كردم، مديرعامل بانك ملي را متهم به دست داشتن در اين ماجرا دانسته و ادعا كرده است كه وي به كانادا گريخته است!

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايسنا، جهرمي در اين بيانيه به دلايل استعفا نكردن خود پرداخته و گفته است:"حق اين بود که بنده پس از کشف اين فساد بزرگ در شبکه بانکي که منشأ آن از سال 1388 قبل از حضور بنده در بانک صادرات ايران با تباني يک رييس شعبه و مالک يک کارخانه شروع شده بود، از مردم عزيز عذرخواهي مي‌كردم و استعفا مي‌دادم اما دلايل زير سبب انجام نشدن آن شد."

وي گفته است: "بايد بگويم با وجود پيگيري‌هاي انجام‌شده از سوي اينجانب و تماس با وزارت اطلاعات و قوه قضائيه براي دستگيري متهمان اصلي، کساني که پشتيبان اصلي اين فساد بودند، موضوع را به نحوي در رسانه ها مطرح کردند که گويي تمام اتهام‌ها و تقصيرها متوجه بانک صادرات ايران و مديرعامل آن بوده است. اين افراد در صدد بودند با فرافکني، گناهان خود را پنهان كرده و نشاني غلط به مردم بدهند. از اين رو مجبور شدم مصاحبه كنم و برخي از ابعاد گسترده اين فساد را در بخش‌هاي بانکي و مسئولان اجرايي براي مردم بازگو کنم و با پيگير‌يهاي جدي تري از گذشته، به دنبال عوامل اصلي اين فساد در بانک مرکزي و بدنه دولت و شبکه بانکي باشم اما اين مصاحبه براي اين عوامل گران تمام شد."

مديرعامل بركنار شده بانك صادرات در ادامه خاوري را به دست داشتن در اختلاس متهم كرده و ادعا كرده است: "امروز هم با کنارگذاشتن بنده باز هم آدرس غلط به مردم مي دهند زيرا با فرار آقاي خاوري (مديرعامل بانک ملي) به کانادا برخي از آنان دچار سردرگمي و دست‌پاچگي شده‌اند. آقاي خاوري که با توجه به گستردگي فساد در بانک ملي در اين پرونده و پرونده‌هاي ديگر، احتمال دستگيري خود را به خاطر ارتباط با اين پرونده‌ها و عوامل پشت پرده آن‌ها مي‌داد به کانادا گريخت و اکنون عوامل مرتبط با وي در بانک مرکزي و دولت در صدد رفع و رجوع اين فرار که با کمک و پشتيباني برخي از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده‌تر شدن ابعاد اين موضوع با شخص اصلي پيگيري کننده و شکايت کننده اصلي اين پرونده برخورد كردند."

وي همچنين مدعي شده است: "اکنون مسئولاني که اقدام به واگذاري زمين‌هاي بسيار ارزان به آقاي مه آفريد اميرخسروي و گروه امير منصورآريا کرده‌اند و براي دادن مجوز تاسيس بانک به اين گروه و واگذاري پروژه‌هاي بزرگ کشور بدون مناقصه به آنها پيگير بوده اند، بايد پاسخگوي مردم و قوه قضائيه باشند. آنهايي که آقاي خاوري مديرعامل بانک ملي را که از اول، خود و خانواده‌اش مقيم کانادا بودند و با داشتن اقامت در کانادا به نظر نمي‌رسد هيچ تعهدي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران داشته باشند، انتخاب نمودند، اکنون بايد پاسخگوي اين فساد مالي توسط اين نوع افراد باشند."

جهرمي گفته است: "بنده از زماني که با پيگيري عوامل اين فساد از شوراي پول و اعتبار کنار گذاشته شدم، به دنبال استعفاي خود بودم؛ اما به خاطر حقي که مردم برگردن من داشتند مقاومت کردم تا اين پرونده در مسير اصلي خود قرار گيرد. بحمدالله امروز با پيگيري قوه قضائيه و مسئولان وزارت اطلاعات و سازمان بازرسي کل کشور و جديت مردم در روشن شدن ابعاد ديگر اين پرونده، کار پيگيري در مسير خود قرار گرفته و در آينده نه چندان دور عناصر اصلي و پشت پرده اين پرونده براي مردم روشن‌تر خواهد شد."

مديرعامل معزول بانك صادرات در ادامه اظهار كرده است كه در آينده ابعاد ديگري از اين ماجرا را روشن خواهد كرد: "بنده نيز با توجه به تعهدي که به مردم دارم، به عنوان يک شهروند پيگير آن خواهم بود و در آينده نيز ابعاد و افراد مرتبط را اعلام خواهم كرد."

منبع : ایسنا                                                    کد خبر : كد خبر: 9007-03797

 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 6 / 7 / 1390برچسب:اختلاس, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بیان پاره ای از مشکلات و کمبودهای شهر دبیران

 

به نام یکتای هستی بخش

باعرض تبریک و تهنیت به مناسبت هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره همه شهدای 8سال دفاع مقدس و31 شهید گلگون کفن شهر دبیران را گرامی میداریم .
در اینجا به برخی ازمشکلات عمومی شهر دبیران اشاره می نماییم ، امید است مسئولین ذیربط باری از مشکلات این مردم انقلابی را بردارند.
 
1.نبود مکانهای فرهنگی و هنری
2. 24ساعته نبودن تنها درمانگاه و داروخانه شهر
3. نبودن برنامه ای برای اوقات فراغت جوانان در تابستان
4. کم عرض بودن خیابانهای شهر و پارک کردن ماشینها در دو طرف خیابان،و استفاده از سرعت گیر های نامناسب
5. کمبود فضای سبز
6. نرسیدن به وضعیت کوچه ها وخالی کردن خاک و ماسه در انها که باعث دوچندان شدن مشکلات آنها می شود
7. نبود نظارت بر حمل و نقل عمومی و ترافیک سطح شهر
8. بی توجهی به مسئله اشتغال و مسکن جوانان که جوانان را درازدواج با مشکل مواجه می سازد(و اعتیاد)
9. مشکل آب  وبرق
10. بلاتکلیف ماندن وضعیت استادیوم فوتبال
11. از مشکلات مهم این شهر ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل مهاجرت خانواده برای امرار معاش به سایر نقاط استان
12. کلنگزنی مصلای شهر در چند سال قبل و اقدام نکردن در این زمینه
13. کم لطفی مسئولین شهر نسبت به بعضی از قسمتهای شهر
14. کمبود بانک درسطح شهر
15. نبود هنرستان فنی
16. نبود جایگاه عرضه سوخت 
17. و...
 
 
نويسنده: تاريخ: 5 / 7 / 1390برچسب:کمبود های شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بازدید فرماندار شهرستان زرین دشت از پروژه راه آهن شیراز - بندر عباس در شهر دبیران

 فرماندار زرین دشت به همراه کارشناس فنی فرمانداری از پروژه احداث راه آهن شیراز - بندرعباس در شهر دبیران بازدید کرد . طی این بازدید که صبح امروز انجام شد آقای اقتصادی در محل کمپ شرکت تراورس در شهر دبیران حاضر شد و از نزدیک در جریان روند کار و پیشرفت پروژه قرارگرفت . وی اظهار داشت نهایت تلاش خود را جهت حل مشکلات و موانع موجود به کار می بریم تا هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از این پروژه ملی باشیم .  

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 3 / 7 / 1390برچسب:بازدید از روند احداث راه آهن در شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بررسی وضعیت آب و هوایی شهر دبیران

 

بارندگی :
 با توجه به آمار چند ساله ایستگاه باران سنجی مركز ترویج و خدمات جهاد كشاورزی دبیران  و با توجه به ایستگاهای مجاور (خسویه و حاجی آباد ) میزان متوسط بارندگی سالانه حدود 250-220 میلی متر می باشد . این میزان در سال 83 حدود 330 میلی متر بوده است . حداكثر نزولات جوی در ماههای آذر ، دی ، بهمن و اسفند اتفاق می افتد كه اكثر نزولات بصورت باران است . بطور كلی منطقه دبیران  دارای 4 ماه مرطوب و 8 ماه خشك می باشد و دارای اقلیم گرم و خشك است .
 درجه حرارت :
شهر دبیران  دارای تابستانی گرم و زمستانهای نسبتاً سرد می باشد . بر اساس آمار و اطلاعات موجود حداكثر درجه حرارت منطقه در گرمترین ماه سال بین 46- 43 درجه سانتی گراد می باشد و حداقل درجه حرارت 1 تا 2 درجه سانتی گراد زیر صفر است . بیشترین دما مربوطه به تیرماه و كمترین دما مربوطه به دی ماه است.
 بادهای موسمی:
این  منطقه دارای بادهای موسمی فصلی می باشد كه اكثراً در بهار و تابستان می وزد . جهت وزش بادها از شمال غربی به شرق می باشد . 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 3 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بیانیه وبلاگ شهر دبیران در مورد یک مطلب

 

دیروز که وبلاگ شهر دبیران رو با آدرس dabiran2.loxblog.com مطالعه می کردم بیانیه جالبی راجع به مطلب مندرج در سایت فرمانداری زرین دشت رو دیدم . آخه فرمانداری زرین دشت اخیراً مطلبی راجع به استخدام 1379 نفر در شهرستان طی نیمه اول سال اعلام کرده بود که واقعاً خنده دار بود ، چون ما درشهر دبیران افراد مدرک دار بیکار بسیار زیاد داریم و من ندیدم جدیداً کسی سر کار رفته باشه . حتماً به لینک زیر ، در وبلاگ شهر دبیران مراجعه کنید و آن را با عقل خود تطبیق دهید .

 

آدرس لینک : dabiran2.loxblog.com/post.php?p=3


نويسنده: dabiran1 تاريخ: 2 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

***برای سلامتی امام زمان صلوات*** مدیر وبلاگ

نويسندگان

آخرین اخبار آی تی
لينکهاي ویژه

جستجوي مطالب

© All Rights Reserved to dabiran1.LoxBlog.Com | تمامی حقوق وبلاگ متعلق به شهر دبیران می باشد


Powered by
IP2Location.com